Κεφάλαιο
2

Χωρίς περιεχόμενο δεν υπάρχεις online. Δεν υπάρχεις για τους πελάτες σου... ούτε για τη Google ή οποιαδήποτε άλλη μηχανή αναζήτησης. Δεν είναι τυχαία η φράση "Content is the King". Ισχύει απολύτως. Το περιεχόμενο είναι  ο βασιλιάς στο digital marketing. 

Δεν μιλάμε όμως για οποιοδήποτε περιεχόμενο. Χρειάζεσαι ποιοτικό περιεχόμενο που να "κουμπώνει" στις ανάγκες του Customer Avatar (target audience) σε κάθε ένα από τα 8 στάδια της αγοραστικής του διαδρομής.

Έτσι, θα κάνεις τους πελάτες σου να μετακινούνται στην αγοραστική τους διαδρομή - διακριτικά και απρόσκοπτα - μέχρι να γίνουν πιστοί πελάτες σου και να σε διαφημίζουν στον κύκλο τους.

Το Marketing Περιεχομένου είναι ο πιο κρίσιμος παράγοντας επιτυχίας στο digital marketing. Γι' αυτό φρόντισε να το μάθεις καλά... και να το εφαρμόσεις πιστά.

Τι είναι το Marketing Περιεχομένου

Με την εμφάνιση ολοένα και περισσότερων online καναλιών και πλατφορμών, το Marketing Περιεχομένου έχει γίνει αρκετά περίπλοκο. Γνωρίζεις πως το χρειάζεσαι αλλά διστάζεις να επενδύσεις σε μια μέθοδο που δεν κατανοείς πλήρως.

Πώς μπορεί το περιεχόμενο να σε οδηγήσει σε πωλήσεις; Πόσο χρόνο και χρήματα θα χρειαστεί να επενδύσεις;

Πριν αρχίσουμε να ξετυλίγουμε το κουβάρι, ας δούμε αρχικά τι είναι το Marketing Περιεχομένου και πώς λειτουργεί στο πλαίσιο της Στρατηγικής Marketing που αναλύσαμε στο Κεφάλαιο 1

Με τον όρο 'Marketing Περιεχομένου' (content marketing) εννοούμε τη δημιουργία και διανομή δωρεάν ποιοτικού περιεχομένου προς (υποψήφιους) πελάτες με σκοπό τη δημιουργία εμπιστοσύνης προς το brand... ώστε να μετακινούνται - διακριτικά και απρόσκοπτα - στην αγοραστική τους διαδρομή (Customer Value Journey).

Υπάρχουν τρεις (3) λέξεις - κλειδιά στον ορισμό του Marketing Περιεχομένου:

  • δωρεάν
  • ποιοτικό
  • εμπιστοσύνη

Το περιεχόμενο πρέπει να είναι δωρεάν. Δεν μπορείς να ζητήσεις χρήματα από κάποιον πριν σε γνωρίσει και σε εμπιστευθεί αρκετά ώστε να είναι έτοιμος να σου δώσει χρήματα. Το δωρεάν περιεχόμενο θα τον βοηθήσει να σε εμπιστευθεί.

Το περιεχόμενο πρέπει να είναι ποιοτικό. Για να είναι ποιοτικό πρέπει να είναι μοναδικό και να ταυτίζεται με τις ανάγκες ενημέρωσης του target audience (Custome Avatar). 

Σκοπός του περιεχομένου είναι να κάνει το κοινό σου να σε εμπιστευθεί. Είναι σα να ανταλλάσσεις το δωρεάν περιεχόμενό σου με την εμπιστοσύνη. Προσφέρεις δωρεάν περιεχόμενο... κερδίζεις εμπιστοσύνη.

Μορφές περιεχομένου

Το περιεχόμενο μπορεί να έχει τις εξής μορφές:

  • Κείμενα
  • Εικόνες (πχ. φωτογραφίες, banners, μικρά εικονίδια)
  • Video
  • Podcasts

Πρακτικά, το περιεχόμενο εδράζεται σε κάθε διαθέσιμο online κανάλι:

  • Ιστοσελίδες και eshops
  • Social media (προφίλ, posts κλπ)
  • Emails και newsletters
  • Διαφημίσεις

Όλα τα προαναφερόμενα κανάλια έχουν περιεχόμενο. Αν δεν είχαν, δεν θα υπήρχαν. Το περιεχόμενο είναι το οξυγόνο τους.

Οι δύο βασικοί κανόνες του marketing περιεχομένου

Κανόνας 1: Η ποιότητα υπερτερεί της ποσότητας

Εστίασε την προσπάθειά σου στο να παράγεις ποιοτικότερο περιεχόμενο... όχι περισσότερο περιεχόμενο. Την ποιότητα αγαπούν οι πελάτες σου... και η Google.

Για παράδειγμα, αν πρέπει να γράψεις ένα άρθρο, δεν αρκεί να διαβάσεις μερικά συναφή άρθρα στο διαδίκτυο και να κάνεις μια σύνθεση αυτών. Αν το κάνεις αυτό, το άρθρο σου θα είναι γεμάτο πληροφορίες που ο καθένας μπορεί να βρει εύκολα και αλλού. Άρα, δεν θα προσφέρει κάποια αξία και δεν θα είναι μοναδικό.

Καλύτερα να γράφεις ένα άρθρο το μήνα με ποιοτικό μοναδικό περιεχόμενο παρά δύο άρθρα με κακό ή μέτριο περιεχόμενο... που αναμασούν πληροφορίες άλλων άρθρων. Καλύτερα να δημοσιεύεις ένα ποιοτικό social post την εβδομάδα με το οποίο ταυτίζεται το κοινό σου παρά δύο ή τρία posts που σχεδιάζονται και γράφονται στο πόδι... χωρίς να κερδίζουν την προσοχή του κοινού σου. 

Για να κάνεις  το περιεχόμενό σου ποιοτικό και μοναδικό, φρόντισε να προσθέσεις τις δικές σου γνώσεις και εμπειρίες. Και πάντα να έχεις στο μυαλό σου για ποιον το  γράφεις (Customer Avatar). 

Επίσης, πρόσθεσε  το δικό σου μοναδικό στυλ και ύφος. Έτσι, περιεχόμενό σου θα είναι αυθεντικό και θα προσφέρεις στο κοινό σου μια ξεχωριστή εμπειρία.

Όταν θα σχεδιάζεις το πλάνο παραγωγής περιεχομένου της επιχείρησής σου, λάβε υπόψη σου τους πόρους που θα χρειαστείς για να παράγεις ποιοτικό, μοναδικό και αυθεντικό περιεχόμενο. Το ποιοτικό, μοναδικό και αυθεντικό περιεχόμενο απαιτεί περισσότερο χρόνο... και μεγαλύτερη εμπειρία για να παραχθεί.

Κανόνας 2: Η συνέπεια μετράει

Το κοινό σου θέλει να γνωρίζει τι είδους περιεχόμενο να περιμένει και πόσο συχνά να το περιμένει. Μπορεί να προσφέρεις το περιεχόμενο δωρεάν, ωστόσο ο αποδέκτης του αναλώνει χρόνο για να το καταναλώσει. Και για όλους μας, ο χρόνος είναι πολύτιμος.

Αν παράγεις περιεχόμενο χωρίς μια συγκεκριμένη συχνότητα, δεν θα είσαι συνεπής και δεν θα χτίσεις το κοινό που θέλεις. Αυτό συμβαίνει με τους επιχειρηματίες που παράγουν περιεχόμενο χωρίς πρόγραμμα... αλλά όποτε έχουν χρόνο ή διάθεση.

Δείχνοντας συνέπεια στη συχνότητα και το είδος του περιεχομένου, το κοινό σου θα εξοικειωθεί με το brand σου ευκολότερα.

Στο Marketing Περιεχομένου πρέπει να σχεδιάσεις τις ενέργειές σου έτσι ώστε να παράγεις ποιοτικό, μοναδικό και αυθεντικό περιεχόμενο με μια συγκεκριμένη συχνότητα. Πάντα να έχεις στο μυαλό σου για ποιον παράγεις το περιεχόμενο... δηλαδή το προφίλ του ιδανικού πελάτη σου (Customer Avatar). Έτσι, θα βοηθήσεις το κοινό σου να εξοικειωθεί ευκολότερα με το brand σου και να σε εμπιστευθεί γρηγορότερα.

Στρατηγική περιεχομένου

Για να πετύχεις στο Marketing Περιεχομένου χρειάζεσαι στρατηγική και ένα πλάνο ενεργειών. Δεν θα δεις τα επιθυμητά αποτελέσματα αν δημιουργείς περιεχόμενο μόνο όταν έχεις όρεξη... ή ελεύθερο χρόνο... ή όταν σου έρχεται μια ιδέα... ή  όταν σκέφτεσαι να κάνεις κάτι που είδες αλλού.

Πρέπει να γνωρίζεις τι κάνεις... πότε το κάνεις... γιατί το κάνεις... και αν αυτό που κάνεις είναι αποτελεσματικό.

Η δημιουργία περιεχομένου είναι μια χρονοβόρα διαδικασία που τις περισσότερες φορές απαιτεί τη συμμετοχή περισσότερων ανθρώπων.

Η στρατηγική και το πλάνο ενεργειών θα σε βοηθήσουν να διαχειριστείς τον χρόνο σου, να συντονίσεις τα εμπλεκόμενα μέρη και να παρακολουθείς την πρόοδο των εργασιών και τα πραγματικά αποτελέσματα. 

Κατηγορίες περιεχομένου

Αρχικά θα πρέπει να κατηγοριοποιήσεις το περιεχόμενό σου.

Ο τρόπος για να το κάνεις αυτό είναι να το κατηγοριοποιήσεις ανάλογα με τα κοινά που στοχεύεις (και αντίστοιχα Customer Avatars). Επίσης, μπορείς να το κατηγοριοποιήσεις ανάλογα με τις κατηγορίες προϊόντων ή τις υπηρεσίες που προσφέρεις.

Για παράδειγμα, στη CINNAMON Marketing κατηγοριοποιούμε το περιεχόμενο του blog μας με  βάση τις κατηγορίες των υπηρεσιών μας:

  • Digital  marketing
  • Δημιουργία ιστοσελίδων
  • Ecommerce

Όπως βλέπεις στην εικόνα, έχουμε  δημιουργήσει και δύο επιπλέον κατηγορίες (πωλήσεις, case studies). Η κατηγορία των πωλήσεων δημιουργήθηκε γιατί ενδιαφέρει όλους τους πελάτες μας (αφού όλοι οι πελάτες μας στοχεύουν στην αύξηση των πωλήσεών τους).

Στα case studies παρουσιάζουμε διάφορες ιστορίες επιτυχίας (success stories) με πραγματικούς πελάτες μας. Αυτό είναι ένα πολύ καλό παράδειγμα μοναδικού περιεχομένου.

Κατηγοριοποίηση με βάση το Customer Value Journey

Θα πρέπει επίσης να το κατηγοριοποιήσεις το περιεχόμενό σου ανάλογα με το στάδιο της αγοραστικής διαδρομής (Customer Value Journey) του ιδανικού πελάτη σου (Customer Avatar).

Κάθε στάδιο του Customer Value Journey μπορεί να έχει το δικό του περιεχόμενο (με σκοπό να μετακινήσει τον πελάτη στο επόμενο στάδιο). Ωστόσο, ο βασικός σκοπός του περιεχομένου είναι να δημιουργήσει και να ενισχύσει το awareness και το engagement των υποψήφιων (ή υφιστάμενων) πελατών σου.

Για το λόγο αυτό, μπορείς αρχικά να εστιάσεις στην παραγωγή περιεχομένου για τα πρώτα στάδια του Customer  Value Journey... δηλαδή στο Στάδιο 1 (aware), στο Στάδιο 2 (engage), στο Στάδιο 3 (subscribe) και στο Στάδιο 5 (excite) για υφιστάμενους πελάτες.

Αυτό όμως δεν σημαίνει πως δεν μπορείς να δημιουργήσεις περιεχόμενο και για τα υπόλοιπα Στάδια του Customer Value Journey. Μάλιστα, για το Στάδιο 4 (convert) είναι απαραίτητο να δημιουργήσεις περιεχόμενο αφού αυτό το Στάδιο αποσκοπεί στην πώληση. Τέτοιο περιεχόμενο είναι το περιεχόμενο των προϊοντικών σελίδων με τις φωτογραφίες και τις περιγραφές των προϊόντων. 

Συνήθως, το περιεχόμενο που δημιουργείς στα πρώτα στάδια του Customer Value Journey - όταν κάποιος σε μαθαίνει και αρχίζει να αλληλεπιδρά μαζί σου - είναι πιο γενικό και 'light' σε σχέση με το περιεχόμενο που δημιουργείς για υφιστάμενους πελάτες σου.

Επειδή τους υφιστάμενους πελάτες σου τους γνωρίζεις καλύτερα... και σε γνωρίζουν καλύτερα και οι ίδιοι... θέλεις να τους μιλάς διαφορετικά... πιο στοχευμένα... και πιο προσωποποιημένα. Το ίδιο θέλουν και προσδοκούν και οι ίδιοι από σένα.

Στη CINNAMON Marketing δημιουργούμε το blog μας για να καλύψουμε τα δύο πρώτα στάδια της αγοραστικής διαδρομής των πελατών μας (aware, engage). Όταν όμως κάποιος βρεθεί στο Στάδιο 3 (subscribe) - δηλαδή μάς έχει δώσει τα στοιχεία του και έχει εκδηλώσει το ενδιαφέρον του για κάποια υπηρεσία μας - τότε του στέλνουμε πιο στοχευμένο περιεχόμενο μέσω προσωποποιημένων emails και ανάλογα με το ενδιαφέρον που έχει εκδηλώσει.

Για παράδειγμα, αν κάποιος έχει συμπληρώσει τη φόρμα ενδιαφέροντο για να φτιάξει ένα e-shop, το περιεχόμενο των emails που λαμβάνει είναι σχετικό με την πλατφόρμα Shopify... στην οποία μπορεί να φτιάξει το δικό του eshop... με τη βοήθειά μας ή και μόνος του αν το επιθυμεί. 

Για  το Στάδιο 3 (subscribe) έχουμε δημιουργήσει ένα e-book ως Lead Magnet με τίτλο Πώς να διπλασιάσεις τις πωλήσεις σου... ενώ παλιότερα τρέχαμε ένα 1-2-1 workshop με το αντίστοιχο περιεχόμενο. 

Τα παραπάνω (emails, ebook, webinar) είναι παραδείγματα περιεχομένου στο digital marketing.

Για να πετύχεις στο Marketing Περιεχομένου χρειάζεσαι στρατηγική και ένα πλάνο ενεργειών. Αρχικά, κατηγοριοποίησε το περιεχόμενο που σχεδιάζεις να παράξεις ανάλογα με τα προϊόντα - υπηρεσίες σου και τα Customer Avatars στα οποία στοχεύεις. Θα πρέπει επίσης να κατηγοριοποιήσεις το περιεχόμενό σου ανάλογα με το στάδιο της αγοραστικής διαδρομής (Customer Value Journey) του ιδανικού πελάτη σου (Customer Avatar)... ώστε να παράγεις περιεχόμενο με σκοπό να τον πείσεις να μετακινηθεί στο επόμενο στάδιο.

Σχεδιασμός στρατηγικής περιεχομένου

Οι βασικοί πυλώνες της στρατηγικής περιεχομένου είναι οι εξής:

Είδος περιεχομένου

Θέλεις να δημιουργείς κείμενα, podcasts ή videos; Μήπως θέλεις κάποιον συνδυασμό αυτών; Αποφάσισε με βάση τι αρέσει το κοινό - στόχο σου (target audience) και τους διαθέσιμους πόρους και δεξιότητές σου. Για παράδειγμα, ένα video συνήθως απαιτεί περισσότερο χρόνο, τεχνικές δεξιότητες και χρήματα.

Συχνότητα δημοσιεύσεων

Πόσο συχνά θα δημοσιεύεις το περιεχόμενό σου;

Αποφάσισε με βάση τους διαθέσιμους πόρους σου και μείνε πιστός στην απόφασή σου.

Οι περισσότερες επιχειρήσεις κάνουν το λάθος να βάζουν υψηλούς στόχους... αλλά στη συνέχεια μειώνουν τη συχνότητα ή την ποιότητα του περιεχομένου είτε και τα δύο διότι διαπιστώνουν ότι δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν... ή απογοητεύονται επειδή δεν βλέπουν γρήγορα αποτελέσματα.

Μην ξεχνάς πως χρειάζεσαι συνέπεια στον χρόνο για να βοηθήσεις το κοινό σου να εξοικειωθεί με το brand σου και να σε εμπιστευτεί.

Επίσης, μην ξεχνάς πως η ποιότητα υπερτερεί της ποσότητας στη δημιουργία περιεχομένου. Καλύτερα ένα ποιοτικό άρθρο το μήνα παρά δύο μέτρια άρθρα. 

Κανάλια δημοσιεύσεων

Σε ποια κανάλια θα δημοσιεύεις το περιεχόμενό σου; Στο blog της ιστοσελίδας σου... Facebook... Instagram... LinkedIn... YouTube... TikTok... newsletters;

Τα διαθέσιμα κανάλια είναι αμέτρητα. Η απόφασή σου εξαρτάται από το πού βρίσκεται ο ιδανικός πελάτης σου (Customer Avatar).

Key Performance Indicators (KPIs)

Πρέπει να ορίσεις τα KPIs... ή αλλιώς τους κρίσιμους δείκτες αξιολόγησης. Αν δεν ξέρεις πότε το περιεχόμενό σου είναι πετυχημένο, τότε δεν θα μπορείς να αξιολογήσεις την πρόοδό σου.

Χρονοδιάγραμμα στρατηγικής περιεχομένου

Η στρατηγική σου θα πρέπει να έχει ένα χρονοδιάγραμμα 6-12 μηνών. 

Δεν θα πρέπει να επεκτείνεται σε διάστημα δύο ή περισσότερων ετών. Μέσα σε ένα διάστημα ενός ή περισσότερων ετών συμβαίνουν σημαντικές αλλαγές στον κλάδο του digital marketing και την online συμπεριφορά των πελατών σου. Θα πρέπει να λάβεις υπόψη σου τις αλλαγές αυτές και να επανασχεδιάσεις τη στρατηγική σου.

Χωρίς έναν ετήσιο ανασχεδιασμό της στρατηγικής περιεχομένου, θα περιορίσεις τα πραγματικά αποτελέσματα... και θα χάσεις σημαντικές ευκαιρίες που θα δημιουργηθούν ως αποτέλεσμα των αλλαγών που θα έχουν συμβεί.

Με τον σχεδιασμό της στρατηγική περιεχομένου θα πάρεις την κατεύθυνση που χρειάζεσαι για να προχωρήσεις με συνέπεια στην εφαρμογή της. Κατέγραψε τους  βασικούς πυλώνες της στρατηγικής σου, όπως το είδος του περιεχομένου, τη συχνότητα δημοσιεύσεων, τα κανάλια δημοσιεύσεων, τα KPIs και το χρονοδιάγραμμα.

Εμπλεκόμενα μέρη στη δημιουργία περιεχομένου

Η δημιουργία ποιοτικού  περιεχομένου είναι μια χρονοβόρα και πολύπλοκη διαδικασία που απαιτεί αρκετές γνώσεις και δεξιότητες από διάφορα πεδία του marketing και των πωλήσεων.

Για παράδειγμα, χρειάζονται τεχνικές γνώσεις για τη λήψη ενός video. Αν γράφεις περιεχόμενο για διαφημίσεις θα πρέπει να κατανοείς τη στρατηγική των διαφημίσεων για να προσαρμόσεις το περιεχόμενό σου ανάλογα με το κοινό - στόχο. Αν γράφεις περιεχόμενο που σχετίζεται με ένα προϊόν, θα πρέπει να έχεις κάποιες βασικές γνώσεις του προϊόντος.

Όμως, δεν έχεις όλες τις γνώσεις και δεξιότητες που απαιτούνται για να δημιουργήσεις ποιοτικό περιεχόμενο για κάθε περίπτωση. Κανείς δεν τις έχει.

Η δημιουργία ποιοτικού  περιεχομένου απαιτεί να συνεργαστείς με μια ομάδα ανθρώπων.

Ας δούμε με ποιους θα πρέπει να συνεργαστείς και γιατί.

Video makers

Η λήψη ενός video απαιτεί τεχνικές δεξιότητες και είναι συνήθως μια πιο χρονοβόρα διαδικασία σε σχέση με τη δημιουργία (για παράδειγμα) ενός άρθρου. Οι εξειδικευμένοι video makers έχουν την εμπειρία και γνωρίζουν πώς να κάνουν το σωστό προγραμματισμό, να ολοκληρώσουν τη λήψη και να παραδώσουν ένα τεχνικά άρτιο video εντός των χρονοδιαγραμμάτων.

Παρ' όλα αυτά, αν χρειάζεσαι κάτι απλό, μπορείς σχετικά εύκολα να κάνεις και εσύ μία αξιόπιστη λήψη με το κινητό σου ή με την κάμερα του laptop σου... έχοντας ελάχιστο εξοπλισμό όπως σωστό φωτισμό, ένα ποιοτικό μικρόφωνο και ένα εργαλείο επεξεργασίας video... τα οποία δεν κοστίζουν μια περιουσία και μπορείς να αποκτήσεις εύκολα και οικονομικά.

Τμήμα marketing

Συχνά μπορεί να τρέχουν προωθητικές καμπάνιες στην επιχείρησή σου. Μίλα με το τμήμα marketing για να ενημερωθείς σχετικά. Ίσως χρειαστεί να δημιουργήσεις περιεχόμενο που να υποστηρίζει τις τρέχουσες προωθητικές καμπάνιες.

Επίσης, μπορεί να χρειαστεί να παράξεις περιεχόμενο για διαφημίσεις. Το τμήμα marketing θα πρέπει να σε ενημερώσει για τη στρατηγική των διαφημίσεων και τα target audiences... ώστε να παράξεις το κατάλληλο περιεχόμενο για το κατάλληλο κοινό.

Για παράδειγμα, σε ποιο στάδιο του  Customer Value Journey στοχεύουν οι διαφημίσεις; Στο στάδιο 4 (convert) που αποσκοπεί στην πώληση ή στο Στάδιο 1 που αποσκοπεί στη δημιουργία awareness; Το περιεχόμενό σου πρέπει να προσαρμοσθεί ανάλογα.

Υπεύθυνος email marketing

Αν υπάρχει υπεύθυνος email marketing στην επιχείρησή σου, μίλα μαζί του. Πιθανότατα, το περιεχόμενό σου πρέπει να διοχετευθεί μέσω των newsletter και άλλων email campaigns. Πρέπει να κατανοήσεις το κοινό στο οποίο αποστέλλεται το εκάστοτε newsetter ή email ώστε να παράξεις το κατάλληλο περιεχόμενο για το κατάλληλο κοινό.

Τμήμα εξυπηρέτησης πελατών

Οι άνθρωποι που εργάζονται στο τμήμα εξυπηρέτησης πελατών μιλούν με τους πελάτες κάθε μέρα. Γνωρίζουν τι τους αρέσει να ακούν και τι όχι. Μίλα μαζί τους για να αποκτήσεις μια καλύτερη εικόνα των αποδεκτών του περιεχομένου σου και να προσαρμόσεις το περιεχόμενό σου ανάλογα για να κερδίζεις το ενδιαφέρον τους.

Τμήμα πωλήσεων

Αν και το αναφέρουμε τελευταίο, είναι πιθανότατα το πρώτο τμήμα που θα πρέπει να μιλήσεις... ειδικά αν έχεις μια μικρή επιχείρηση.

Οι πωλητές γνωρίζουν καλά τα προϊόντα και υπηρεσίες της επιχείρησης... τα οφέλη τους... τα key selling points... και σε ποιο κοινό απευθύνονται.  

Φρόντισε να αποκτήσεις αυτή τη γνώση για να παράξεις ποιοτικό περιεχόμενο που υποστηρίζει την πώληση αυτών των προϊόντων - υπηρεσιών.

Δεν θέλεις να παρουσιάσεις ένα προϊόν με έναν τρόπο που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Αν το περιεχόμενό σου παρουσιάζει ένα προϊόν δημιουργώντας υπερβολικά υψηλές προσδοκίες, τότε οι πελάτες σου θα δυσαρεστηθούν όταν το αγοράσουν και καταλάβουν πως δεν είναι αυτό που προσδοκούσαν. Αντίθετα, αν παρουσιάσεις ένα προϊόν χωρίς να αναδεικνύονται επαρκώς τα δυνατά του σημεία και πώς βοηθά τον πελάτη σου να καλύψει μια ανάγκη και να βελτιώσει τη ζωή του, τότε δεν θα βοηθήσεις στην επίτευξη πωλήσεων όσο θα μπορούσες. 

Δεν έχεις όλες τις γνώσεις και δεξιότητες για να παράξεις ποιοτικό, μοναδικό και αυθεντικό περιεχόμενο για κάθε περίπτωση. Κανείς δεν τις έχει. Για το λόγο αυτό, θα πρέπει να συνεργαστείς με άλλους ανθρώπους,  όπως video makers και ανθρώπους που εργάζονται στο τμήμα marketing, πωλήσεων και εξυπηρέτησης πελατών.

Editorial Calendar

Για διαχειριστείς μια πολύπλοκη διαδικασία - όπως είναι η παραγωγή περιεχομένου που απαιτεί τη συνεργασία και άλλων ανθρώπων - χρειάζεσαι πρόγραμμα. 

Το Editorial Calendar θα σε βοηθήσει να προγραμματίζεις και να συντονίζεις όλα τα εμπλεκόμενα μέρη... ώστε να αποφεύγεις καθυστερήσεις ή αναποδιές.

Πρόκειται για ένα απλό ημερολόγιο όπου μπορείς να καταγράφεις τα κομμάτια περιεχομένου που έχεις αποφασίσει να παράξεις. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις το excel για το σκοπό αυτό. Δεν χρειάζεσαι κάτι πιο πολύπλοκο.

Για παράδειγμα, στη CINNAMON Marketing, χρησιμοποιούμε το ακόλουθο excel ως Editorial Calendar.

Το παραπάνω Editorial Calendar αφορά τη δημιουργία περιεχομένου μόνο για το blog της ιστοσελίδας μας.

Στην 1η στήλη αναφέρονται οι τίτλοι των άρθρων που θέλουμε να παράξουμε. Το πράσινο χρώμα σημαίνει ότι αυτά τα άρθρα έχουν ήδη δημοσιευθεί στο blog (τα πρασινίζουμε για να τα ξεχωρίζουμε από τα υπόλοιπα που είναι ακόμα υπό δημιουργία).

Στη 2η στήλη καταγράφεται η κατηγορία του εκάστοτε άρθρου... marketing, πωλήσεις, ιστοσελίδες, e-commerce ή case study. Η καταγραφή της κατηγορίας μάς βοηθά να γνωρίζουμε σε ποιες κατηγορίες δίνουμε βάρος (ανάλογα και με τους στρατηγικούς στόχους μας).

Στην 3η στήλη αναφέρεται το μέγεθος του άρθρου σε λέξεις. Θέλουμε κατά κανόνα να γράφουμε πάνω από 1.000 λέξεις (μερικά άρθρα μας ξεπερνούν ακόμα και τις 3.000 λέξεις). Ωστόσο, το μέγεθος των άρθρων εξαρτάται κυρίως από το περιεχόμενο (θα πρέπει να γράφεις όχι με στόχο τον αριθμό των λέξεων αλλά με στόχο να καλύψεις πλήρως το θέμα με περιεκτικό τρόπο και χωρίς να φλυαρείς).

Στην 4η στήλη καταγράφουμε τον browser title του εκάστοτε  άρθρου. Αυτό μάς βοηθά καθώς φροντίζουμε ο browser title να περιλαμβάνει τα keywords που στοχεύουμε (σημαντικό για τις μηχανές αναζήτησης). 

Στην 5η στήλη αναφέρεται το CTA (call-to-action), δηλαδή πού θέλουμε να κατευθύνουμε τον αναγνώστη αφού διαβάσει το άρθρο μας. Αυτό είναι πολύ σημαντικό. Ας το αναλύσουμε λίγο περισσότερο.

Κάθε άρθρο που γράφεις πρέπει να έχει ένα σκοπό... σε σχέση με την αγοραστική διαδρομή των πελατών σου. Ο σκοπός των δικών μας άρθρων βρίσκεται στα πρώτα Στάδια 1 & 2 του Customer Value Journey). Θέλουμε να πετύχουμε Awareness και Engagement αντίστοιχα.

Όμως, στο τέλος του άρθρου θέλουμε - κατά κανόνα - να οδηγήσουμε τον αναγνώστη στο επόμενο Στάδιο 3 (Convert) και να μας δώσει τα στοιχεία επικοινωνίας του.

Πάντα να βάζεις στα άρθρα σου ένα CTA (call-to-action). Όταν ο αναγνώστης σου φτάνει στο τέλος του άρθρου, δεν θέλεις να φύγει από την ιστοσελίδα σου. Θέλεις να συνεχίσει  να αλληλεπιδρά με το περιεχόμενό σου. Ιδανικά, θέλεις να κάνει το επόμενο βήμα και να σου αφήσει κάποιο στοιχείο επικοινωνίας. Δείξτου το δρόμο... με ένα CTA.

Φτιάξε το δικό σου Editorial Calendar 

Καθώς οι ανάγκες της κάθε επιχείρησης είναι διαφορετικές, είναι εύλογο να θέλεις να προσαρμόσεις το δικό σου Editoral Calendar στις δικές σου ανάγκες. 

Το παραπάνω παράδειγμα αφορούσε μόνο την παραγωγή άρθρων για το blog μας.

Στο δικό σου Editorial Calendar, μπορείς να συμπεριλάβεις podcasts, videos ή social media posts... ή να φτιάξεις ξεχωριστά calendars για κάθε είδος περιεχομένου.

Όταν δημιουργείς περιεχόμενο, να έχεις πάντα στο μυαλό σου το κοινό που στοχεύεις (target audience)... και σε ποιο στάδιο του Customer Vallue Journey βρίσκεται. Να θυμάσαι τα 8 στάδια της αγοραστικής διαδρομής των πελατών σου. Το περιεχόμενό σου πρέπει να εξυπηρετεί το σκοπό της μετακίνησης του (υποψήφιου) πελάτη σου στο επόμενο στάδιο της αγοραστικής διαδρομής του.

Αν σε βοηθά, μπορείς να συμπεριλάβεις το στάδιο του Customer Value Journey (για το οποίο δημιουργείς περιεχόμενο) στο Editorial Calendar.

Ανάλογα με τις ανάγκες σου, μπορείς στο Editorial Calendar να συμπεριλάβεις και επιπλέον στοιχεία, όπως:

  • tags (αν χρειάζεσαι επιπλέον κατηγορίες για το περιεχόμενό σου)
  • προωθητικές ενέργειες (αν παράγεις περιεχόμενο που υποστηρίζει τρέχουσες προωθητικές ενέργειες προϊόντων ή υπηρεσιών)
  • δημιουργός περιεχομένου (πχ. ποιος γράφει το άρθρο ή/και εμπλεκόμενα μέρη)
  • URLs (για να σε διευκολύνει να βρίσκεις άμεσα το περιεχόμενο του εκάστοτε άρθρου ή video κλπ.

Δεν χρειάζεται να φτιάξεις κάτι πολύπλοκο που να σε δυσκολεύει στην πράξη. Φτιάξε ένα απλό και λειτουργικό Editorial Calendar σύμφωνα με τις δικές σου ανάγκες. 

Το Editorial Calendar σε βοηθά να συντονίζεις όλες τις ενέργειες και εμπλεκόμενα μέρη για την παραγωγή του περιεχομένου σου εντός των χρονοδιαγραμμάτων. Φτιάξε το δικό σου Editorial  Calendar ανάλογα με τις ανάγκες της επιχείρησής σου. Κράτησέ το απλό και λειτουργικό για να μην σε δυσκολεύει στην πράξη.

Επιλογές για δημιουργία περιεχομένου

Πολλοί νομίζουν πως περιεχόμενο είναι μόνο να γράφεις άρθρα για το blog  της ιστοσελίδας σου (ή άλλα blogs). Το blogging είναι σίγουρα μια επιλογή αλλά δεν είναι η μόνη επιλογή.

Ας δούμε τις πιο βασικές επιλογές που έχεις για να δημιουργήσεις ποιοτικό περιεχόμενο.

Blog

Η συγγραφή άρθρων και η δημοσίευσή τους στην ιστοσελίδα σου μπορεί να αποδειχθεί πολύ ωφέλιμη για την επιχείρησή σου. Βοηθά στη δημιουργία και ενίσχυση του brand awareness και σε τοποθετεί στην αγορά ως ειδικό (build your authority) στο θέμα που διαπραγματεύεσαι. Επίσης, ενισχύει το SEO της ιστοσελίδας σου καθώς δίνεις στη μηχανή αναζήτησης της Google περιεχόμενο για να σε βρίσκει πιο εύκολα και να σε εμφανίζει σε σχετικές αναζητήσεις των χρηστών.   

Όμως, παράλληλα είναι και η πιο εύκολη επιλογή δημιουργίας περιεχομένου που την εφαρμόζουν οι περισσότεροι. Ανάλογα με τον ανταγωνισμό σου, είναι πιθανό - αργά ή γρήγορα - να μην είναι αρκετό το blogging για να φέρει αποτελέσματα και να πρέπει να επεκταθείς και σε άλλες επιλογές.

Τέλος, έχε υπόψη σου ότι από ένα άρθρο μπορείς εύκολα να παράξεις μερικά social posts. Βρες μερικά ενδιαφέροντα σημεία που παρουσιάζει το άρθρο σου, χρησιμοποίησέ τα ως κείμενα για τα posts σου (με τις αναγκαίες προσαρμογές) και παρέπεμψε τους ακόλουθούς σου στο άρθρο για περισσότερες πληροφορίες... προσθέτοντας το αντίστοιχο link.

Για παράδειγμα, αν το άρθρο σου έχεις τίτλο "3 τρόποι για να βελτιώσεις την παραγωγικότητά σου", μπορείς να δημιουργήσεις 3 social posts όπου στο καθένα θα αναφέρεις έναν τρόπο μόνο και θα παραπέμπεις στο άρθρο για περισσότερα. 

Videos

Τα videos είναι μία επιλογή που μπορεί να φέρει σημαντικά αποτελέσματα. Μετά τη Google, το YouTube (που ανήκει στη Google) είναι η δεύτερη δημοφιλέστερη μηχανή αναζήτησης.

Πιθανώς να δυσκολευθείς περισσότερο να παράξεις ένα video σε σχέση με το να γράψεις ένα άρθρο... καθώς χρειάζεσαι περισσότερες δεξιότητες όπως πχ. το μοντάζ. 

Όμως, ο βαθμός δυσκολίας παραγωγής ενός video εξαρτάται από τις απαιτήσεις του. Αν δεν έχεις ιδιαίτερες απαιτήσεις, μπορείς εύκολα με το κινητό σου να γυρίσεις ένα video και να το ανεβάσεις στα social. Αν θέλεις να μιλήσεις σε ένα video μπορείς να χρησιμοποιήσεις και την κάμερα του υπολογιστή σου.

Επιπλέον, έχεις την επιλογή να παράξεις ένα video χωρίς λήψη (shooting)... αλλά με φωτογραφίες ή άλλα οπτικά στοιχεία (πχ. banners). Το canva είναι ένα πολύ αξιόπιστο εργαλείο τόσο για δημιουργία banners όσο και για δημιουργία videos.

Αν κάνεις video, μην αρκεστείς να τα 'παρκάρεις' στη σελίδα σου στο YouTube. Αξιοποίησέ τα ως περιεχόμενο για social posts, για emails και newsletters και για τις διαφημίσεις σου. 

Podcasts

Τα podcasts χρησιμεύουν σε όσους δεν έχουν τον χρόνο ή τη διάθεση να δουν τα videos σου ή να διαβάσουν τα άρθρα σου και θέλουν να σε ακούν όταν πηγαίνουν ή επιστρέφουν από τη δουλειά τους... ή όταν οδηγούν... ή απλώς επειδή τους αρέσει περισσότερο να ακούν.

Επειδή στα podcasts συνδέεσαι με το κοινό σου μόνο μέσω της ακοής και όχι της όρασης (όπως στα videos), γίνεται ακόμα πιο επιτακτική η ανάγκη να δημιουργείς περιεχόμενο που κρατά συνεχώς ζωντανό το ενδιαφέρον του κοινού σου... όπως επίσης και η ανάγκη να είσαι συνεπής στη συχνότητα παραγωγής νέων podcasts... ώστε να γνωρίζει το κοινό σου πότε να περιμένει το επόμενο podcasts σου.   

Newsletters

Τα newsletters είναι μια εξαιρετική επιλογή για να προσφέρεις δωρεάν αξία στο κοινό σου... και να ενισχύσεις το brand awareness και το engagement των επαφών σου.

Τα newsletters είναι ένας θαυμάσιος τρόπος για να μετακινήσεις τις επαφές σου είτε από το Στάδιο 5 (excite) του Customer Value Journey απευθυνόμενος σε υφιστάμενους πελάτες σου που θέλεις να τους κάνεις πιστούς πελάτες σου... είτε από το Στάδιο 3 (subscribe) του Customer Value Journey για να τους κάνεις πελάτες σου για πρώτη φορά.

Ωστόσο, το περιεχόμενο των newsletter θα πρέπει να δίνει προτεραιότητα στην ενημέρωση και όχι στην πώληση των προϊόντων - υπηρεσιών σου. Αν προσπαθείς να πουλήσεις μέσω των newsletters, τότε θα ωθήσεις τους αποδέκτες σου να απεγγραφούν από τη λίστα σου (unsubscribe). Μπορείς όμως να εστιάσεις σε μια πραγματική ανάγκη του κοινού σου και να αναφέρεις το προϊόν - υπηρεσία σου ως ένα (εναλλακτικό) μέσο κάλυψης αυτής της ανάγκης.

Αν το περιεχόμενό σου προσφέρει αξία στους αποδέκτες σου, αυτοί θα συνεχίσουν να βρίσκονται στη λίστα σου και να αλληλεπιδρούν με το περιεχόμενο των newsletters σου. Και όταν είναι έτοιμοι να αγοράσουν, θα είσαι μία από τις βασικές επιλογές τους... αν όχι η πιο βασική ή η μοναδική επιλογή τους. 

Και πάλι, σημείο - κλειδί είναι να είσαι συνεπής ως  προς τη συχνότητα αποστολής και να δημιουργείς περιεχόμενο που το κοινό σου βρίσκει ενδιαφέρον ώστε να ανοίγουν τα emails σου... ή τουλάχιστον να μην κάνουν unsubscribe και να συνεχίσουν να λαμβάνουν τα emails σου. Ακόμα και αν κάποιος βλέπει ότι του έστειλες email και δεν το ανοίγει, είσαι ωφελημένος διότι του θυμίζεις την ύπαρξή σου. Τον βοηθάς να μην σε ξεχνά.

E-books

Τα e-books έχουν - συνήθως - πιο μακροσκελές περιεχόμενο. Με ένα ποιοτικό ebook, τοποθετείσαι στο μυαλό των υποψήφιων πελατών σου ως ειδικός στο αντικείμενό σου (build your authority). Επιπλέον, τους βοηθάς να εξοικειωθούν με το  brand σου και να σε εμπιστευθούν.

Τα e-books λειτουργούν ως Lead Magnets. Τοποθετούνται στη ιστοσελίδα σου και είναι ένας θαυμάσιος τρόπος για να κερδίσεις έναν υποψήφιο πελάτη (lead). Με άλλα λόγια, να μετακινήσεις έναν υποψήφιο πελάτη στο Στάδιο 3 (subscribe) της αγοραστικής του διαδρομής.

Σκέψου αυτό:

Κάποιος επισκέπτεται την ιστοσελίδα σου. Βρίσκει ενδιαφέρον το  περιεχόμενό της... αλλά επειδή δεν είναι ακόμα έτοιμος να αγοράσει ή να επικοινωνήσει με την επιχείρησή σου, είναι έτοιμος να φύγει άπραγος... με το πιθανότερο σενάριο να σε ξεχάσει.

Όμως, βλέπει έναν πολύ ελκυστικό τίτλο ενός e-book και δίνει το email του για να το κατεβάσει.

Έχεις κερδίσει έναν υποψήφιο πελάτη (lead) που διαφορετικά θα έχανες γιατί θα σε ξεχνούσε.

Αρχεία PDFs

Τα αρχεία pdf περιέχουν λιγότερο μακροσκελή περιεχόμενο - σε σχέση με ένα e-book. Για παράδειγμα, μπορεί να περιέχουν μία checklist... ή ένα infographic... ή απλώς πολύ πιο συνοπτικά κείμενα εμπλουτισμένα με εικόνες.

Όπως και τα e-books λειτουργούν ως Lead Magnets στην ιστοσελίδα σου. Όμως - ανάλογα με το κοινό σου και το αντικείμενό σου - μπορεί να αποδειχθούν πολύ πιο αποτελεσμετικά στη δημιουργία νέων leads... επειδή το περιεχόμενό τους καταναλώνεται πιο γρήγορα σε σχέση με ένα e-book.

(Σημείωση: Το e-book ανεβαίνει στην ιστοσελίδα σου σε μορφή pdf. Δηλαδή, είναι και αυτό ένα αρχείο pdf. Ωστόσο, το διαχωρίζουμε από τα αρχεία pdf επειδή λόγω του πιο μακροσκελούς περιεχομένου του παραπέμπει περισσότερο σε ένα μικρό βιβλίο παρά σε 1-2 σελίδες μιας checklist ή ενός infographic)

Πώς να επιλέξεις

Αν όλα τα παραπάνω σου φαίνονται σαν βουνό, είναι απολύτως λογικό. Όπως έχουμε πει, η δημιουργία περιεχομένου είναι μια χρονοβόρα και απαιτητική διαδικασία. Είναι όμως αναγκαίο να εξοικειωθείς με αυτή τη διαδικασία και να προπονηθείς για να τα καταφέρεις.

Όπως δεν μπορείς να τρέξεις έναν μαραθώνιο χωρίς να κάνεις τακτικές προπονήσεις, έτσι δεν μπορείς να πετύχεις στο marketing περιεχομένου χωρίς να κάνεις την απαιτούμενη άσκηση στη δημιουργία περιεχομένου.

Όμως, τα καλά νέα είναι πως δεν χρειάζεται να εφαρμόσεις όλες τις προαναφερόμενες επιλογές. Εστίασε αρχικά σε μία ή δύο επιλογές που ταιριάζουν στο brand σου και εφάρμοσέ τες. 

Το σημαντικότερο είναι να  παράγεις ποιοτικό περιεχόμενο που ενδιαφέρει το κοινό σου... δηλαδή να προσφέρεις αξία στο κοινό σου δωρεάν... και να είσαι συνεπής στη συχνότητα παραγωγής και δημοσίευσής του.

Να θυμάσαι πως προσφέροντας δωρεάν αξία, κερδίζεις εμπιστοσύνη... που είναι αναγκαία προϋπόθεση για να κάνεις πωλήσεις. 

Το περιεχόμενο δεν περιορίζεται στη δημιουργία blog, όπως πιστεύουν πολλοί. Εκτός από το blog, μπορείς να δημιουργείς videos, podcasts ή να γράφεις κείμενα για newsletters, e-books ή άλλα αρχεία pdf. Δεν χρειάζεται όμως να δημιουργείς περιεχόμενο για όλα τα παραπάνω. Αρχικά, εστίασε σε μία ή δύο επιλογές που ταιριάζουν με το brand σου και τα Customer Avatars που στοχεύεις. Το σημαντικότερο είναι να παράγεις περιεχόμενο που προσφέρει αξία στο κοινό σου... και να προπονηθείς στην τακτική δημιουργία του.

Δείκτες απόδοσης (KPIs)

Πολλές επιχειρήσεις παράγουν περιεχόμενο που δημοσιεύουν στο blog ή στο YouTube κανάλι τους αλλά δεν μετρούν την αποτελεσματικότητα του περιεχομένου τους.

Όμως, χωρίς να γνωρίζεις αν το άρθρο σου - για παράδειγμα - είχες πολλούς αναγνώστες, πώς θα κρίνεις αν τα πήγε καλά... ή αν πρέπει να το βελτιώσεις; Πώς θα γνωρίζεις αν η στρατηγική σου φέρνει αποτελέσματα ή αν πρέπει να την προσαρμόσεις; 

Η μέτρηση της αποδοτικότητας είναι ο ένας από τους τρεις πυλώνες κάθε πετυχημένης στρατηγικής digital marketing, όπως ήδη έχουμε δει στο Κεφάλαιο 1: Σχεδιάζοντας τη Στρατηγική σου στο Digital Marketing.

Όπως και για κάθε άλλο πεδίο του digital marketing, έτσι και στο Marketing Περιεχομένου, χρειάζεται να ορίσεις τα Key Performance Indiactors (KPIs) ή Key Metrics... και να μετράς και να καταγράφεις  αυτούς τους δείκτες. 

Αυτό είναι απολύτως αναγκαίο καθώς ό,τι δεν καταγράφεται δεν βελτιώνεται.

Παραδείγματα Key Metrics

Ας δούμε μερικούς από τους πιο κοινούς δείκτες για τη μέτρηση αποδοτικότητας του blogging και των videos στο YouTube.

Παραδείγματα Key Metrics για  blogging
  • Page views. Μετρά τις θεάσεις που είχε η σελίδα του εκάστοτε άρθρου. Ωστόσο, δεν δείχνει και πολλά για το βαθμό αλληλεπίδρασης των επισκεπτών με την ιστοσελίδα σου.
  • Organic sessions. Μετρά τις θεάσεις που είχε η σελίδα του εκάστοτε άρθρου οι οποίες προέρχονται από οργανικές αναζητήσεις στη Google. Σε σχέση με τα page views, είναι πιο ουσιαστικός δείκτης καθώς οι συγκεκριμένοι επισκέπτες αναζήτησαν κάτι στη Google, βρήκαν το άρθρο και επισκέφθηκαν τη σελίδα για να το διαβάσουν ή να μάθουν περισσότερα. Είναι επισκέπτες που έχουν κάνει μια μικρή διαδρομή του Customer Value Journey.
  • Engaged organic sessions. Είναι organic sessions που -  σύμφωνα με τη Google Analytics - έμειναν στην ιστοσελίδα σου τουλάχιστον για 10'' ή επισκέφθηκαν και μια δεύτερη σελίδα ή προχώρησαν σε κάποιο άλλο conversion (έτσι όπως έχεις ορίσει τα conversions στην ιστοσελίδα σου). Μετρά επισκέψεις που οδήγησαν σε λίγο περισσότερη αλληλεπίδραση με το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σου (σε σύγκριση με τα συνολικά organic sessions). 
  • Ranking keywords. Μετρά τον αριθμό των keywords για τα οποία η ιστοσελίδα σου (στην προκειμένη περίπτωση κάποιο blog page της ιστοσελίδας σου... εφόσον μιλάμε για blogging) εμφανίζεται στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης... για παράδειγμα, στην πρώτη σελίδα της Google.
  • CTA performance. Μετρά τον αριθμό των επισκεπτών που κλίκαραν στο CTA του εκάστοτε άρθρου σε σχέση με το συνολικό αριθμό των επισκεπτών (μην ξεχνάς πως κάθε άρθρο πρέπει να έχει ένα CTA για να παροτρύνει τον επισκέπτη να κάνει το επόμενο βήμα).
  • Subscriptions (email opt-ins). Μετρά τον αριθμό όσων άφησαν το email τους για να γραφούν στη λίστα των newsletter ή για να κατεβάσουν ένα Lead Magnet. Είναι ο αριθμός των leads που έχεις κερδίσει (Στάδιο 3: convert του Customer Value Journey).
Παραδείγματα key metrics για YouTube  
  • YouTube subscriptions. Μετρά τον αριθμό των συνδρομητών στο YouTube κανάλι σου. Είναι άνθρωποι που θέλουν να ενημερώνονται για νέα video και να μαθαίνουν από το brand σου.
  • Likes/comments. Μετρά το βαθμό αλληλεπίδρασης των θεατών με το εκάστοτε video.
  • Video views. Μετρά το αριθμό των θεάσεων του εκάστοτε video. Τη στιγμή που γράφεται αυτό το κείμενο, στο YouTube θα πρέπει κάποιος να παρακολουθήσει τουλάχιστον 30'' του video για να καταγραφεί ως θέαση.

(Σημείωση: Η ελάχιστη διάρκεια παρακολούθησης για να καταγραφεί ένα video view διαφέρει ανάλογα με την πολιτική της εκάστοτε πλατφόρμας. Για παράδειγμα, στο Facebook χρειάζονται μόλις 3'' παρακολούθησης για να καταγραφεί ένα video view).

Παραδείγματα key metrics για podcasting
  • iTunes ranking. Μετρά τη σειρά εμφάνισης του podcast στο iTunes για τη συγκεκριμένη κατηγορία θεμάτων στην οποία θέλεις να εμφανίζεται.
  • Downloads. Μετρά τον αριθμό των downloads του εκάστοτε podcast.
  • Notes page conversions. Μετρά τον αριθμό των επισκέψεων στη notes page του λογαριασμού σου.
  • Notes page CTA conversions. Μετρά τον αριθμό των conversions που έχουν γίνει στη notes page του λογαριασμού σου. Για παράδειγμα, αν προτρέπεις του επισκέπτες της notes page να επισκεφθούν την ιστοσελίδα σου, ο δείκτης αυτός μετρά τις επισκέψεις της ιστοσελίδας σου μέσω του notes page του podcast λογαριασμού σου.

Αν από τη μέτρηση των παραπάνω δεικτών δεν βλέπεις ικανοποιητικά αποτελέσματα σε κάτι που κάνεις, μην το σταματήσεις αμέσως. Και μην σταματήσεις κάτι με την πρώτη αρνητική κριτική. Πίστεψε σε αυτό που κάνεις... κάντο με συνέπεια... και δώσε αρχικά λίγο χρόνο (λίγους μήνες) στις ενέργειές σου πριν αρχίσουν να αποδίδουν.

Αν συνεχίσεις να βλέπεις μέτρια ή κακά αποτελέσματα, τότε άλλαξε τη στρατηγική σου. 

Ο σημαντικότερος λόγος που επενδύεις στο Marketing Περιεχομένου είναι για να δημιουργήσεις brand awareness και να κάνεις το κοινό σου να αλληλεπιδράσει μαζί σου. Aυτό θα πρέπει να αντανακλάται στα πραγματικά αποτελέσματα. 

Για να μετρήσεις την αποτελεσματικότητα του περιεχομένου σου θα πρέπει να ορίσεις συγκεκριμένους δείκτες μέτρησης. Αυτό είναι απολύτως αναγκαίο καθώς ό,τι δεν καταγράφεται δεν βελτιώνεται. Ξεκίνα να μετράς. Συνέχισε να προσπαθείς τουλάχιστον για μερικούς μήνες... ακόμα και αν δεν βλέπεις ικανοποιητικά αποτελέσματα. Αν συνεχίσεις να βλέπεις μέτρια ή κακά αποτελέσματα, τότε άλλαξε τη στρατηγική σου.  

Σύνοψη

Χωρίς περιεχόμενο δεν υπάρχει digital marketing. Και εσύ δεν θα υπάρχεις online. Είναι τόσο απλό.

Το περιεχόμενο είναι ο πιο κρίσιμος παράγοντας επιτυχίας στο digital marketing. Είναι  αυτό που θα πείσει τον υποψήφιο πελάτη σου να κάνει το επόμενο βήμα στην αγοραστική του διαδρομή... ή απλά, δεν θα τον πείσει και δεν θα προχωρήσει ποτέ.

Το Marketing Περιεχομένου καλύπτει  και τα 8 στάδια της αγοραστικής διαδρομής των υποψήφιων πελατών σου. Ωστόσο, βασικός σκοπός του είναι να δημιουργήσει και να ενισχύσει το awareness και το engagement των υποψήφιων και υφιστάμενων πελατών σου.

Για να πετύχεις στο Marketing Περιεχομένου, μάθε καλά τον ιδανικό πελάτη σου (Customer Avatar) και φτιάξε περιεχόμενο αποκλειστικά για αυτόν. Μίλησέ του στις πραγματικές βαθύτερες συναισθηματικές ανάγκες του σε σχέση με το προϊόν - υπηρεσία σου.

Το Marketing Περιεχομένου είναι μια πολύπλοκη διαδικασία που απαιτεί χρόνο για να αποδώσει. Χρειάζεσαι στρατηγική και θα πρέπει να είσαι συνεπής στην εφαρμογή της... και να προπονηθείς στην τακτική δημιουργία περιεχομένου.

Είναι απολύτως αναγκαίο να ορίσεις τα KPIs (Key Performance Indicators). Ξεκίνα να μετράς και να καταγράφεις τα πραγματικά αποτελέσματα... καθώς ό,τι δεν καταγράφεται δεν βελτιώνεται.

Αν τα αποτελέσματα δεν είναι ικανοποιητικά στους πρώτους μήνες, μην απογοητευθείς. Συνέχισε την προσπάθειά σου έχοντας στο μυαλό σου ότι προσφέροντας ποιοτικό περιεχόμενο δωρεάν, κερδίζεις την εμπιστοσύνη των πελατών σου. Αν τα αποτελέσματα συνεχίζουν να μην είναι ικανοποιητικά, τότε άλλαξε τη στρατηγική σου.

Λένε για εμάς

Χρήστος Χαρμαντάς, Ιδιοκτήτης & E-shop Operator

Με τη CINNAMON Marketing οι πωλήσεις του e-shop μας αυξήθηκαν κατά 996% μέσα σε 2 χρόνια! Επιπλέον, προτείνουν συνεχώς και νέους τρόπους για να αυξηθούν ακόμα περισσότερο.

Δημήτρης Μητρόπουλος, Ιδιοκτήτης

Με τη CINNAMON Marketing έχουμε δει μετρήσιμα και εξαιρετικά αποτελέσματα, τα οποία έχουν έρθει ως αποτέλεσμα της σοβαρής δουλειάς που κάνουν και της συνέπειας και προσήλωσης που δείχνουν στους στόχους.

Νίκος Μπαλτάς, Ιδρυτής & Γ. Διευθυντής

Οι προσπάθειες μας να χτίσουμε την αναγνωρισιμότητά μας δεν είχαν ικανοποιητικά αποτελέσματα. Από τότε που ανέλαβε τις διαφημίσεις μας η CINNAMON Marketing, οι followers μας αυξήθηκαν από 1800 σε πάνω από 28.000 εντός ενός έτους, ενώ το διαφημιστικό κόστος ανά follower μειώθηκε μέχρι και 90%!

Μορφινού, Νομικές Υπηρεσίες

Είμαι απόλυτα ικανοποιημένη με το αποτέλεσμα της ιστοσελίδας μου. Άρχισα να κάνω πωλήσεις από τους πρώτους μήνες δαπανώντας ελάχιστα χρήματα για διαφημίσεις. Οι υπηρεσίες της CINNAMON Marketing ήταν πολύ αξιόπιστες και αποτελεσματικές.

Πάνος Γούνας, Εμπορικός Διευθυντής & Ιδιοκτήτης

Η νέα ιστοσελίδα μας σχεδιάστηκε από τη CINNAMON Marketing ως ένα κομμάτι μιας συνεκτικής στρατηγικής marketing και πωλήσεων. Πλέον, συλλέγουμε καθημερινά νέα leads, τα οποία αξιοποιεί στη συνέχεια το Τμήμα Πωλήσεων. Και αυτό προσφέροντας μια θετική εμπειρία για τον πελάτη, χωρίς να γινόμαστε πιεστικοί απέναντί του και χωρίς να ξοδεύουμε πολλά χρήματα σε διαφημίσεις.

Μυρτώ Τσικρικά, Ιδιοκτήτρια

Η ιστοσελίδα της CINNAMON Marketing έπαιξε ουσιαστικό ρόλο στο να γεμίσουν όλα τα τμήματα του Βρεφονηπιακού Σταθμού μας από το 1ο έτος λειτουργίας του, παρόλο που αυτό συνέπεσε χρονικά με την πανδημία του κορωνοϊού! Και μάλιστα χωρίς να ξοδέψουμε καθόλου χρήματα για διαφήμιση!

Μερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μας

Ήρθε η ώρα να επενδύσεις στο digital marketing με σύνεση.

Μην αφήνεις τις ευκαιρίες να σε προσπερνούν.
Μην μένεις πίσω από τον ανταγωνισμό σου.
Μην σπαταλάς χρήματα σε αναποτελεσματικό marketing.

Χρησιμοποιούμε
Χρησιμοποιούμε cookies στον ιστότοπό μας. Ορισμένα από αυτά είναι απαραίτητα για τη λειτουργία του ιστότοπου, ενώ άλλα μας βοηθούν να βελτιώσουμε αυτόν τον ιστότοπο και την εμπειρία χρήστη (cookies παρακολούθησης). Μπορείτε να αποφασίσετε εάν θέλετε να επιτρέπετε τα cookies ή όχι. Λάβετε υπόψη ότι εάν τις απορρίψετε, ενδέχεται να μην μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όλες τις λειτουργίες του ιστότοπου.