Όταν διοικείς μια μικρή επιχείρηση και θέλεις να την αναπτύξεις, η σωστή εικόνα παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη δημιουργία σχέσεων με τους πελάτες. Η εντύπωση που σχηματίζει το κοινό σου για την επιχείρησή σου εξαρτάται από πολλούς παράγοντες — το branding, τις διαπροσωπικές αλληλεπιδράσεις, τη διαδικτυακή παρουσία, τη φήμη κ.ά. — κάθε ένας από τους οποίους απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή. Στη συνέχεια, παραθέτουμε μερικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να βελτιώσετε την εικόνα της επιχείρησής σας.
Ρωτήστε τις επαφές σας
Το feedback από τους πελάτες, τις επαφές και το προσωπικό σας, μπορεί να σας βοηθήσει πολύ στην αξιολόγηση της εικόνας της επιχείρησής σας. Μπορεί να νομίζετε ότι προβάλετε και επικοινωνείτε μια συγκεκριμένη εικόνα για την επιχείρησή σας αλλά αυτό να μη συμβαίνει στην πραγματικότητα και το κοινό σας να μην εισπράτει αυτή την εικόνα. Ρωτήστε και συλλέξτε απόψεις από ένα δείγμα ανθρώπων, που ιδανικά θα πρέπει να ανήκουν στο κοινό - στόχο σας. Μελετήστε τις απόψεις τους και βγάλτε τα συμπεράσματά σας, ως προς τι εικόνα σχηματίζουν οι επαφές σας από την ιστοσελίδα σας, τη συκευασία σας, τα κοινωνικά σας δίκτυα ή τον προϊοντικό σας κατάλογο. Καταλαβαίνουν τι σας διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό; Αν όχι, σίγουρα υπάρχουν σημαντικά περιθώρια βελτίωσης. Μέσα από εύστοχες ερωτήσεις, θα καταλήξετε σε πιο συγκεκριμένα συμπεράσματα.
Ξεκαθαρίστε το μήνυμά σας
Ίσως ήρθε η ώρα να αποφασίσετε επιτέλους ποιο θέλετε να είναι το κύριο μήνυμα της επιχείρησής σας. Αν το κοινό σας θα πρέπει να σας θυμάται για ένα πράγμα, ποιο θα ήταν αυτό; Ή όταν το κοινό σας ακούει το όνομα της επιχείρησής σας, ποιο είναι το πρώτο πράγμα που θέλετε να του έρχεται στο μυαλό; Πιθανότατα, έχετε περισσότερες από μία αξίες που θέλετε να επικοινωνήσετε αλλά θα πρέπει να επιλέξετε και να εστιάσετε την επικοινωνιακή σας πολιτική σε ένα βασικό μήνυμα. Αυτό θα βοηθήσει το κοινό σας να σας θυμάται ευκολότερα και το βασικό σας μήνυμα θα αποτυπωθεί στο μυαλό τους. Βρείτε ένα σλόγκαν - μία φράση που απομνημονεύεται εύκολα και εμπεριέχει ή ενσωματώνει την προστιθέμενη αξία της επιχείρησής σας. Το σλόγκαν σας θα πρέπει να είναι συναρπαστικό, να βρίσκει απήχηση στο κοινό σας και να το παρακινεί να δράσει.
Δείξτε συνέπεια
Η συνέπεια στην εικόνα σας είναι άκρως σημαντική. Μέσω της συνέπειας στο χρόνο, τα μηνύματά σας επικοινωνούνται αποτελεσματικά και η αναγνωρισιμότητα του brand σας ενισχύεται. Διασφαλίστε ότι έχετε μια συνεκτική αισθητική στα offline και online στοιχεία της επιχείρησής σας (προωθητικό υλικό, ιστοσελίδα, κοινωνικά δίκτυα, συσκευασία κλπ). Η συνεκτικότητα αυτή βοηθά στην εύκολη αναγνώριση του brand σας, λόγω της συγκεκριμένης μοναδικής αισθητικής και χρωματολογίας που χρησιμοποιείτε. Το λογότυπο και το βασικό σας σλόγκαν θα πρέπει να εμφανίζεται στο υλικό marketing της επιχείρησής σας. Έτσι, το σλόγκαν σας θα γίνει συνώνυμο του brand σας (για παράδειγμα, Nike και "Just do it").
Σίγουρα, η εικόνα της επιχείρησής σας επεκτείνεται περισσότερο από τη φυσική της εμφάνιση. Επηρεάζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό και από τις ενέργειες και αλληλεπιδράσεις του προσωπικού σας με άλλους. Φαντασθείτε κάποιος ή κάποιοι υπάλληλοί σας να συμπεριφέρονται στους πελάτες χωρίς την πρέπουσα ευγένεια ή το απαραίτητο ενδιαφέρον. Τι εικόνα θα σχηματίσουν οι πελάτες σας για την επιχείρησή σας;
Ο τρόπος με τον οποίο επικοινωνείτε - εσείς και το προσωπικό σας - με τους πελάτες σας και το κοινό σας γενικότερα, επηρεάζει την εικόνα που σχηματίζουν οι άλλοι για την επιχείρησή σας, δηλαδή επηρεάζει το branding σας. Για το λόγο αυτό, είναι απαραίτητο να ορίσετε κανόνες για το πώς θα αλληλεπιδρούν οι υπάλληλοί σας με πελάτες και κάθε τρίτο που βρίσκεται εκτός της επιχείρησης (δυνητικοί πελάτες, εξωτερικοί συνεργάτες, ευρύ κοινό). Η συνέπεια στα προαναφερόμενα πεδία θα σας βοηθήσει να δημιουργήσετε και να επικοινωνήσετε αποτελεσματικά την εικόνα που θέλετε οι άλλοι να έχουν για την επιχείρησή σας.