google ads: 3 αλήθειες που δεν σου λένε

Αν είσαι επιχειρηματίας που επενδύεις σε διαφημίσεις στη Google (ή σκέφτεσαι να το κάνεις), θα πρέπει να γνωρίζεις 3 αλήθειες που δεν θα σου πουν εύκολα όσοι προσπαθούν να σου πουλήσουν τις υπηρεσίες τους.

Είναι όμως 3 αλήθειες που πρέπει να γνωρίζεις πριν ξεκινήσεις να διαφημίζεσαι στη Google. 

Αν δεν τις γνωρίζεις, πιθανώς να έχεις υψηλές προσδοκίες και να απογοητευτείς γρήγορα, ενώ δεν θα έπρεπε.

Αν τις γνωρίζεις, θα λειτουργείς πιο ρεαλιστικά και θα είσαι σε θέση να παίρνεις καλύτερες στρατηγικές αποφάσεις σχετικά με το κατά πόσο οι Google διαφημίσεις έχουν χώρο στη συνολική στρατηγική digital marketing της επιχείρησής σου.

Ας δούμε όμως ποιες είναι αυτές οι αλήθειες.

Αλήθεια #1: Δεν υπάρχουν εγγυήσεις απόδοσης στις Google ads

Παρόλο που δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία επιτυχίας των διαφημίσεων στη Google, μπορούμε να πούμε με σχετική βεβαιότητα ότι η πλειονότητα των διαφημίσεων στη Google αποτυγχάνουν. Αυτό συμβαίνει για διάφορους λόγους.

Ο πιο πρόσφατος σχετίζεται με την απότομη εξεικοίωση του κοινού και των επιχειρήσεων με τις ψηφιακές δυνατότητες, που προκάλεσε η πανδημία του covid. Οι καταναλωτές άρχισαν ξαφνικά να αγοράζουν όλο και περισσότερο μέσω του διαδικτύου. Και οι επιχειρήσεις άρχισαν να φτιάχνουν ιστοσελίδες, e-shops, και να διαφημίζονται online.

Ο ανταγωνισμός μεταξύ των διαφημιζόμενων επιχειρήσεων στη Google έγινε πολύ πιο έντονος. Στη μετά covid εποχή, μία επιχείρηση χρειάζεται να πληρώσει τουλάχιστον τα διπλάσια για να φέρει τα ίδια αποτελέσματα που προ covid έφερνε με τα μισά χρήματα.

Υπάρχουν και άλλοι λόγοι που μεγάλο ποσοστό των διαφημίσεων στη Google αποτυγχάνει. Ωστόσο, δεν είναι ο σκοπός του άρθρου να αναλύσουμε τους λόγους αποτυχίας.

Αυτό που πρέπει να έχεις στο μυαλό σου είναι πως δεν υπάρχουν εγγυήσεις απόδοσης στις Google διαφημίσεις. Αν κάποιο agency σου εγγυηθεί ή υποσχεθεί αποτελέσματα, να ξέρεις πως πρόκειται για τακτική πώλησης. Ή μπορεί να χρειάζονται την πώληση απελπισμένα. Βεβαίως, θα σου πουν πως λόγω της μεγάλης εμπειρίας τους και των υψηλών διαφημιστικών εξόδων που διαχειρίζονται, είναι σε θέση να προβλέψουν με σχετική ασφάλεια.

Όμως, αν όντως μπορούσαν να το κάνουν αυτό, τότε δεν θα πουλούσαν υπηρεσίες Google ads, αλλά θα γινόντουσαν οι ίδιοι επιχειρηματίες - έμποροι - διαφημιστές. Αν έχεις ανακαλύψει τον ανιχνευτή χρυσού, τότε δεν τον πουλάς, αλλά τον αξιοποιείς για να βρεις εσύ το χρυσάφι, έτσι δεν είναι;

Όμως, η αλήθεια είναι πως οι διαφημίσεις στη Google θα αποδώσουν διαφορετικά για κάθε επιχείρηση. Επειδή η κάθε επιχείρηση είναι διαφορετική. Έχει τα δικά της προϊόντα. Που έχουν τις δικές της τιμές. Τα προωθεί με τον δικό της τρόπο. Έχει το δικό της κοινό. Και οι προτιμήσεις του κοινού μεταβάλλονται με τον χρόνο. Και τα ίδια τα προϊόντα - υπηρεσίες της επιχείρησης μεταβάλλονται με τον χρόνο. Ο ανταγωνισμός αλλάζει επίσης. Το περιβάλλον του επιχειρείν είναι πολύ δυναμικό και η πραγματική απόδοση των διαφημίσεων στη Google επηρεάζονται από τις συνθήκες της αγοράς. 

Η αλήθεια είναι πως επειδή η επιχείρησή σου είναι μοναδική και το περιβάλλον μεταβάλλεται συνεχώς, οι διαφημίσεις σου στη Google θα πρέπει να λειτουργούν συνεχώς υπό καθεστώς δοκιμών, αξιολογήσεων και βελτιστοποιήσεων. Ακόμα και κάτι που αποδίδει σήμερα, αύριο μπορεί να μην αποδίδει και να πρέπει να βελτιωθεί ή να καταργηθεί.

Αλήθεια #2: Η επιτυχία στις Google ads εξαρτάται από το επιχειρηματικό σου μοντέλο

Στη CINNAMON Marketing, όταν αναλαμβάνουμε τη διαχείριση των Google ads για μια επιχείρηση, παίρνουμε ένα ρίσκο. Με την έννοια ότι δεν γνωρίζουμε τον κλάδο, δεν γνωρίζουμε τα προϊόντα - υπηρεσίες της επιχείρησης, δεν γνωρίζουμε πόσο σωστή είναι η τιμολογιακή της πολιτική, ή πόσο ανταγωνιστικά είναι τα προϊόντα της.

Βεβαίως, θα μελετήσουμε τις ανάγκες του κοινού στο οποίο απευθύνεται η επιχείρηση, θα μάθουμε τον ιδανικό πελάτη της ώστε να παράξουμε ελκυστικό περιεχόμενο και να αυξήσουμε τις πιθανότητες επιτυχίας.  

Αν δεν περιοριστούμε στις Google διαφημίσεις, θα σχεδιάσουμε τη στρατηγική digital marketing της επιχείρησης και θα αξιοποιήσουμε περισσότερα κανάλια για να αυξήσουμε τα έσοδα και τα κέρδη.

Όμως, αν περιοριστούμε στις διαφημίσεις google, η επιτυχία εξαρτάται από το επιχειρηματικό σου μοντέλο. Αν το επιχειρηματικό σου μοντέλο είναι πετυχημένο, τότε οι πιθανότητες να πετύχουν οι διαφημίσεις σου στη Google είναι μεγάλες. Αν το επιχειρηματικό σου μοντέλο είναι προβληματικό, οι πιθανότητες επιτυχίας ελαχιστοποιούνται.

 Έχει το προϊόν σου ζήτηση; Το αγοράζει ο κόσμος στην τιμή που το πουλάς; Αν ναι, οι πιθανότητες να πετύχουν οι διαφημίσεις σου στη Google είναι μεγάλες. Αν όχι, αυτό που θα σου προσφέρει η Google είναι ότι θα σε οδηγήσει στην επιχειρηματική αποτυχία με μεγαλύτερη ταχύτητα. 

Ο αυτοματισμός δεν μπορεί να διορθώσει μία ανεπάρκεια. Αν εφαρμόσεις έναν αυτοματισμό (και ναι, οι διαφημίσεις στη Google είναι αυτοματοποιημένες) σε μια αναποτελεσματική διαδικασία, τότε απλά θα ενισχύσεις την αναποτελεσματικότητα της διαδικασίας.

Αν οι πωλήσεις σου στο φυσικό κατάστημα δεν σου φέρνουν τα επιθυμητά αποτελέσματα, τότε καλύτερα να μην ρισκάρεις επενδύοντας σε διαφημίσεις στη Google.

Προσπάθησε πρώτα να βρεις γιατί δεν αποδίδουν οι φυσικές πωλήσεις σου. Ίσως δεν παρουσιάζεις σωστά τα προϊόντα σου. Ίσως η τιμολογιακή σου πολιτική έχει θέματα, μπορεί για παράδειγμα οι τιμές σου να είναι υψηλές ή τόσο χαμηλές που δεν σου αφήνουν περιθώρια κέρδους. Ίσως η στρατηγική σου τοποθέτηση είναι λάθος. Ίσως στοχεύεις σε λάθος κοινό.

Πολλές μπορεί να είναι οι αιτίες. Βρες το λάθος και διόρθωσέ το. Βελτίωσε το επιχειρηματικό σου μοντέλο πριν ξεκινήσεις τις διαφημίσεις στη Google.

Αλήθεια #3: Οι διαφημίσεις στη Google χρειάζονται χρόνο και χρήμα

Αν έχεις περισσότερα χρήματα να επενδύσεις, οι διαφημίσεις σου στη Google θα αρχίσουν να αποδίδουν πιο γρήγορα. Αν επενδύεις λιγότερα χρήματα, χρειάζεται περισσότερος χρόνος για να αρχίσουν να αποδίδουν.

Σε γενικές γραμμές, χρειάζεσαι περίπου 3 - 6 μήνες για να αποκτήσεις μια σχετικά καθαρή εικόνα του κατά πόσο οι διαφημίσεις σου στη Google μπορούν να αποδώσουν.

Μην επενδύσεις σε Google ads χρήματα που δεν έχεις. Επένδυσε όσα σε κάνουν να αισθάνεσαι αρκετά ασφαλής πως ακόμα και αν χαθούν, η επιχείρησή σου θα συνεχίσει να είναι βιώσιμη.

Δεν είναι τζόγος αλλά υπάρχει αρκετό ρίσκο.

Έχε επίσης υπόψη σου πως οι λειτουργίες και δυνατότητες της διαφημιστικής πλατφόρμας της Google (εκεί που δημιουργούμε τις καμπάνιες σου) αλλάζουν συνεχώς.

Για παράδειγμα, μπορεί ένα τύπος καμπάνιας που σήμερα σου αποδίδει, να καταργηθεί αύριο. Ή να αλλάξει ο αλγόριθμος και ο ίδιος τύπος καμπάνιας που σήμερα αποδίδει, αύριο να υποαποδίδει. Χρειάζεται συνεχή παρακολούθηση και βελτιστοποιήσεις - όπου διαπιστώνονται προβληματικές περιοχές - για να συνεχίσουν οι καμπάνιες σου να αποδίδουν με την πάροδο του χρόνου.

Google Ads: Η πιο ισχυρή διαφημιστική πλατφόρμα

Υπάρχουν όμως και καλά νέα. Η Google διαθέτει την πιο ισχυρή διαφημιστική πλατφόρμα και μπορεί πραγματικά να εκτοξεύσει τις πωλήσεις σου.

Θα πρέπει όμως να το πιστέψεις. Και να πιστεύεις και στην επιχείρησή σου. Διαφορετικά, δεν θα πετύχεις.

Όπως αν θέλεις να χάσεις βάρος αλλά δεν πιστεύεις ότι μπορείς να χάσεις. Τότε είναι σίγουρο πως δεν θα χάσεις. Γιατί δεν θα το προσπαθήσεις αρκετά. Επειδή δεν το πιστεύεις.

Θα πρέπει να έχεις πίστη σε αυτό που κάνεις. Συνήθως, οι πιο πετυχημένοι επιχειρηματίες δεν είναι όσοι είναι καλύτεροι ή πιο έξυπνοι ή έχουν τα περισσότερα κεφάλαια. Είναι εκείνοι που επιμένουν, πιστεύουν σε αυτό που κάνουν και δείχνουν συνέπεια και συνέχεια ώστε να κερδίσουν την εμπιστοσύνη της αγοράς μακροπρόθεσμα.

 

[Σχετικό περιεχόμενο: Online διαφημίσεις για μέγιστη απόδοση]

Κανένα σχόλιο

Κοινοποίησε

Πώς να διπλασιάσεις τις πωλήσεις σου

Κερδοφόρα. Προβλέψιμα.

Θέλεις digital marketing με αποτελέσματα;

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ E-BOOK

2x your sales


Ένα δωρεάν 1-2-1 workshop για να βάλεις το digital marketing της επιχείρησής σου στις σωστές βάσεις.

Θέλω το workshop

Ακολούθησέ μας

Λένε για εμάς

Χρήστος Χαρμαντάς, Ιδιοκτήτης & E-shop Operator

Με τη CINNAMON Marketing οι πωλήσεις του e-shop μας αυξήθηκαν κατά 996% μέσα σε 2 χρόνια! Επιπλέον, προτείνουν συνεχώς και νέους τρόπους για να αυξηθούν ακόμα περισσότερο.

Δημήτρης Μητρόπουλος, Ιδιοκτήτης

Με τη CINNAMON Marketing έχουμε δει μετρήσιμα και εξαιρετικά αποτελέσματα, τα οποία έχουν έρθει ως αποτέλεσμα της σοβαρής δουλειάς που κάνουν και της συνέπειας και προσήλωσης που δείχνουν στους στόχους.

Νίκος Μπαλτάς, Ιδρυτής & Γ. Διευθυντής

Οι προσπάθειες μας να χτίσουμε την αναγνωρισιμότητά μας δεν είχαν ικανοποιητικά αποτελέσματα. Από τότε που ανέλαβε τις διαφημίσεις μας η CINNAMON Marketing, οι followers μας αυξήθηκαν από 1800 σε πάνω από 28.000 εντός ενός έτους, ενώ το διαφημιστικό κόστος ανά follower μειώθηκε μέχρι και 90%!

Μορφινού, Νομικές Υπηρεσίες

Είμαι απόλυτα ικανοποιημένη με το αποτέλεσμα της ιστοσελίδας μου. Άρχισα να κάνω πωλήσεις από τους πρώτους μήνες δαπανώντας ελάχιστα χρήματα για διαφημίσεις. Οι υπηρεσίες της CINNAMON Marketing ήταν πολύ αξιόπιστες και αποτελεσματικές.

Πάνος Γούνας, Εμπορικός Διευθυντής & Ιδιοκτήτης

Η νέα ιστοσελίδα μας σχεδιάστηκε από τη CINNAMON Marketing ως ένα κομμάτι μιας συνεκτικής στρατηγικής marketing και πωλήσεων. Πλέον, συλλέγουμε καθημερινά νέα leads, τα οποία αξιοποιεί στη συνέχεια το Τμήμα Πωλήσεων. Και αυτό προσφέροντας μια θετική εμπειρία για τον πελάτη, χωρίς να γινόμαστε πιεστικοί απέναντί του και χωρίς να ξοδεύουμε πολλά χρήματα σε διαφημίσεις.

Μυρτώ Τσικρικά, Ιδιοκτήτρια

Η ιστοσελίδα της CINNAMON Marketing έπαιξε ουσιαστικό ρόλο στο να γεμίσουν όλα τα τμήματα του Βρεφονηπιακού Σταθμού μας από το 1ο έτος λειτουργίας του, παρόλο που αυτό συνέπεσε χρονικά με την πανδημία του κορωνοϊού! Και μάλιστα χωρίς να ξοδέψουμε καθόλου χρήματα για διαφήμιση!

Μερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μας

Ήρθε η ώρα να επενδύσεις στο digital marketing με σύνεση.

Μην αφήνεις τις ευκαιρίες να σε προσπερνούν.
Μην μένεις πίσω από τον ανταγωνισμό σου.
Μην σπαταλάς χρήματα σε αναποτελεσματικό marketing.

Τα πιο πρόσφατα

Χρησιμοποιούμε
Χρησιμοποιούμε cookies στον ιστότοπό μας. Ορισμένα από αυτά είναι απαραίτητα για τη λειτουργία του ιστότοπου, ενώ άλλα μας βοηθούν να βελτιώσουμε αυτόν τον ιστότοπο και την εμπειρία χρήστη (cookies παρακολούθησης). Μπορείτε να αποφασίσετε εάν θέλετε να επιτρέπετε τα cookies ή όχι. Λάβετε υπόψη ότι εάν τις απορρίψετε, ενδέχεται να μην μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όλες τις λειτουργίες του ιστότοπου.